Journal Investigación Administrativa

​​​Our Journal is an editorial project at the service of administrative science researchers worldwide. We want to publish the avant-garde in the field of research on the Administration privileging issues and subjects that have been little studied.

IA #124 Julio - Diciembre 2019

1) Modelo de Retención Laboral de Millennials, desde la Perspectiva Mexicana.

A Retention Model for Millennials, from a Mexican Perspective.

Sergio Manuel Madero Gómez.

Ver en:

2) Factores que impulsan las importaciones de las empresas de alimentos procesados, mejorando su competitividad.

Factors driving imports of processed food companies, improving their competitiveness.

Angélica Tejeda-Villanueva, Mónica Blanco-Jiménez, Sergio Guerra-Moya.

Ver en:

3) Transferencias, Gestión Fiscal Municipal y la Desigualdad Interregional en México.

Transfers, municipal management and interregional inequality in Mexico.

Guadalupe de Jesús Madrigal Delgado, Luis Enrique Bueno Cevada.

Ver en:

4) Factores que explican la ansiedad hacia las matemáticas en estudiantes de Economía en México.

Factors that explain anxiety towards mathematics in economics students in Mexico.

Némesis Larracilla Salazar, Elena Moreno García, Arturo García Santillán.

Ver en:

5) Revisión sistemática cualitativa de la Inteligencia organizacional.

Qualitative systematic review of organizational intelligence.

Laura Yadira Ceniceros Maya, Carmen Patricia Jiménez Terrazas, Alejandro Fornelli Martín del Campo.

Ver en:

6) Influencia del aprendizaje organizacional y los resultados de las Pymes.

Influence of organizational learning and the results of SMEs.

Dr. Javier Eduardo Vega Martínez, Dra. María del Carmen Martinez Serna, Dr. Neftalí Párga Montoya.

Ver en:

7) Implementación de programas sociales en los Centros Comunitarios de Ciudad Juárez.

Implementation of Social Programs in Municipal Community Centers in Ciudad Juárez

Carmen Lucila Álvarez González, Carlos Eduardo Montano Durán.

Location

Journal Investigación Administrativa Building "H" First Floor Tel. 57296300 Ext. 61642 and 61855

Extension of M. de Carpio No. 471 Col. Plutarco Elías Calles Del. Miguel Hidalgo C.P. 11340, Mexico, Mexico City

Contact: